Konieczny posiłek – śniadanie

Bardzo często mówi się, iż śniadanie to najbardziej istotny posiłek w trakcie dnia i jest w tym sporo racji, jak stwierdzają specjaliści od odżywiania. Nie tylko zapewnia energię na rozpoczęcie dnia, ale również na cały, gdyż deficytów składników odżywczych, które pojawiają się w organizmie gdy pominie się ten posiłek, nie da się nadrobić w ciągu dnia. Poza tym śniadanie, nawet niewielkie, na przykład banan czy inny owoc, powoduje, że „budzi się” układ trawienia, jest to więc dla niego swoiste paliwo na rozruch. Dzięki temu kolejne posiłki są szybciej trawione, ale posiada to także znaczenie wcale nie wyłącznie dla ludzi odchudzających się. Dla tych jednak ważna jest także ta informacja, że pokarmy spożyte do południa są trawione szybciej niż po południu, kiedy to już organizm zwalnia przed nocnym odpoczynkiem. Z tego względu jeżeli ktoś przebywa na diecie i boi się, że utyje na przykład od słodkich smakołyków, a ma na nie niepohamowaną ochotę, musi spożywać je właśnie przed południem, w ramach pierwszego ewentualnie drugiego śniadania. Jeśli z kolei ktoś znajduje się na wyjątkowo restrykcyjnej diecie odchudzającej, powinien postawić na śniadanie przyrządzone o wytyczne dietetyczne. Może to być przykładowo zdrowa mieszanka musli z owocami, świeżymi albo suszonymi, z nietłustym mlekiem, jogurtem albo – w wersji najbardziej dietetycznej – przegotowaną wodą lub sokiem z owoców. Na śniadanie dietetyczne można również jadać pieczywo pełnoziarniste, zdrową owsiankę (będzie zawierała mniej kalorii na odtłuszczonym mleku) oraz duże ilości owoców i warzyw. Osoby z kolei, które się nie odchudzają, powinny dbać, aby ich pierwsze posiłki były niezmiernie wartościowe i treściwe.