Co powinien zawierać dietetyczny obiad?

Przyjęło się w naszym społeczeństwie, że to właśnie obiad jest najistotniejszym posiłkiem w ciągu całego dnia. Gdy więc tylko mija południe i zbliża się godzina trzynasta, niemalże wszyscy myślimy, żeby zjeść coś obfitego, pożywnego i pysznego. Jeżeli jednak jesteśmy na diecie, powinniśmy przyrządzić dietetyczny obiad. Co więc ugotować?
Nasz obiadowy talerz należy podzielić na trzy części. Jedna z nich ma być przeznaczona na potrawę mięsną bądź danie rybne, kolejna na warzywa, a ostatnia, trzecia na dodatki to jest ryż lub kaszę. Zwykle przyjmujemy, że to właśnie mięso będzie stanowić najważniejszą część naszego obiadu, a tak wcale nie powinno być. To raczej sałatka ma stanowić połowę naszego posiłku. Następnie ćwierć naczynia zostanie zapełniona przez danie mięsne, a ostatnia część przez ryż lub kaszę. spożywanie zaczynajmy także od spożycia sałatki. Ona zapełni nasz brzuch. Jarzyny zawierają bowiem znaczące ilości błonnika, który napełni nas na długi okres czasu. Gdy zjemy taką sałatę, prawdopodobnie spożyjemy rozsądniejszej ilości innych dań, a to właśnie wyjdzie nam tylko na plus. Pamiętajmy także, iż nawet zdrowy posiłek nie będzie dla nas korzystny, jeżeli zjemy go w ogromnych ilościach. Postarajmy się więc nabierać dania na niezbyt duże talerze. To one sprawią, że nasz mózg otrzyma informację, że spożywamy duże ilości jedzenia. To dzięki temu szybciej się nasycimy i raczej nie sięgniemy po kolejną porcję.
I jeśli właśnie tak będą wyglądać nasze codzienne obiady, z całą pewnością dzięki temu ułatwimy sobie proces odchudzania. Z pewnością będziemy mogli sprawniej pozbywać się nadwagi, a jednocześnie sprawimy, że będziemy zdrowsi.