Co możemy zjeść na kolację podczas diety?

Dbając o zachowanie smukłej figury zazwyczaj rezygnujemy ze spożywania wieczornego posiłku. Wbrew stereotypowej opinii, takie postępowanie jest niewłaściwe i często prowadzi nie do utraty wagi, lecz wręcz do jej wzrostu. Kolacja jest bowiem jednakowo istotnym posiłkiem jak na przykład obiad albo drugie śniadanie. Pomijanie jej niejednokrotnie może prowadzić tylko do zwiększenia nadwagi, braku możliwości zrzucenia kilogramów bądź do znacznego spowolnienia przemiany materii.
Należy zatem pamiętać, iż lekka kolacja jest bardzo istotnym posiłkiem. Większość nie zdaje sobie jednak sprawy, z których produktów ma się ona składać, aby prowadziła do spadku wagi oraz zachowania zgrabnej sylwetki. Będąc na diecie, nie powinno się jeść w trakcie swego ostatniego posiłku danego dnia węglowodanów. Dobra kolacja podczas odchudzania powinna więc składać się tylko z jarzyn i z produktu białkowego.
Przyrządzanie lekkiej kolacji z takich składników nie jest jednak trudne. Można bowiem zjeść wieczorem prostą sałatkę w stylu śródziemnomorskim i odtłuszczony serek wiejski, albo też przygotować jajecznicę z dwóch jajek smażonych na kilku kroplach oliwy i sałatkę z pomidorów. Właściwym wyborem na wieczorny posiłek będzie też ryba – warto jednak pamiętać, by była ona chuda. Niewskazane jest więc jedzenie takich ryb jak śledź, łosoś czy też tuńczyk w oleju czy też halibuta – należy zastąpić je na przykład chudym pstrągiem czy tuńczykiem, ale w sosie własnym. Należy też postarać się codziennie jeść inny produkt białkowy na kolację, żeby dostarczyć sobie jak największej ilości niezwykle ważnych, różnorodnych witamin i składników mineralnych.