Brak spożywania posiłków po godzinie osiemnastej to fałsz!

Masa terapii odchudzających a także „cudownych” rad sygnalizuje nam, że nie należy spożywać potraw po godzinie osiemnastej. Dla większej części z nas zachowanie takie skutkują jednak nie stratą masy, lecz wręcz jej zwiększeniem. Czemu tak się dzieje?
Dietetycy a także specjaliści zaznaczają, że finalne potrawa przed pójściem spać trzeba zjeść nie wcześniej niż na 2-3 godziny przed snem. Zezwoli nam to zapewnić niezmienny poziom cukru we krwi i rano obudzić się bez poczucia wilczego głodu. Lekka kolacja powinna być więc spożyta przed godziną 18 wyłącznie wtedy, gdy kładziemy się spać o godzinie… 20 lub 21. Gdy zasypiamy później, niejedzenie po godzinie osiemnastej spowoduje wyłącznie, że nasz organizm nie będzie mieć co trawić i w obawie przed późniejszymi momentami głodu, zacznie składować tkankę tłuszczową nawet wtenczas, gdy nie będziemy jeść zbyt dużo.
Trzeba więc mieć na uwadze, że z lekkostrawnej kolacji nie powinno się rezygnować ani zjeść jej wcześniej niż na 2-3 godziny przed zaśnięciem. Posiłek ten jest tak samo istotny jak obiad i śniadanie, ponieważ dzięki niemu nie jesteśmy wygłodniali rano. Dodatkowo poprawia on trawienie, ponieważ organizm przyzwyczajony do systematycznego uzyskiwania następnych dawek kalorii, nie czuje konieczności ich wolniejszego spalania ani potrzeby dalszego magazynowania tkanki tłuszczowej. Co więcej, nasze ciało pewne, że nie będzie głodować, zaczyna powoli czerpać z zebranych przez lata zapasów tłuszczu a także spalać je, wiedząc, że nie są one już niezbędne. Spożywanie kolacji o właściwym terminie pomoże więc nam prędko pozbyć się zbędnych kilogramów a także zachować zgrabną sylwetkę.