Gotuj i odżywiaj się zdrowo

Podstawą do faktycznie świetnego samopoczucia jest nie wyłącznie zmniejszenie ilości stresu w naszym życiu oraz regularna aktywność fizyczna, ale ponadto prawidłowe odżywianie się. Wyłącznie optymalnie przygotowywane posiłki, spożywane w regularnych odstępach czasu zagwarantują naszemu organizmowi wszystko, co niezbędne by zachować nas w dobrym zdrowiu przez długie lata.
Często osoby, które zadecydowały przejść na dietę ze względów zdrowotnych bądź estetycznych (chęć zrzucenia kilku kilogramów), zbytnio restrykcyjnie odnoszą się do swoich nawyków żywieniowych. Będąc na diecie nie trzeba skrajnie zmniejszać ilości spożywanego jedzenia (jest to nawet wysoce nieodpowiednie). W miejsce tego warto dostosować się do uniwersalnych porad, które uzdrowią naszą dietę, jednakże nie kosztem uczucia głodu.
Złotym środkiem do triumfu jest w szczególności systematyczne spożywanie posiłków. Przede wszystkim radzi się, by było to 5 przeciętnych porcji na dobę, co 3-4 godziny. Najważniejszym posiłkiem w ciągu całego dnia jest śniadanie, które powinno być zjedzone najpóźniej w ciągu godziny po wstaniu z łóżka. Bezwarunkowo nie należy rozpoczynać dnia od samej kawy na pusty żołądek!
Dietetyczne śniadanie powinno uwzględniać produkty z wielu grup (węglowodany, białko, tłuszcze, cukry) w prawidłowej relacji. W sezonie jesiennym i zimowym opłaca się zadbać o to, by pierwszy posiłek był ciepły. Bardziej niż na kaloryczność produktów zwracajmy uwagę na ich indeks glikemiczny – dobierajmy jedynie te o niskiej wartości indeksu, co spowoduje, że długo pozostaniemy nasyceni i nie będziemy skazani na napady wilczego głodu.